(Customer Service Management (CSM 

ماژول CSM در نرم‌افزار هما(پنل خدمات مشتریان هما) یک دسترسی مجزا برای مشتریان فراهم می‌آورد که از آن طریق مشتری می‌تواند وارد پنل اختصاصی (پروفایل من) خود شده و خدماتی از قبیل مشاهده صورتحساب، مشاهده لیست قیمت فروشنده، خرید کالا و خدمات(ثبت سفارش)، خرید آنلاین، پرداخت صورتحساب، مشاهده حساب مُعین و سایر موارد مرتبط را در اختیارداشته باشد. این ماژول همچنین امکان به اشتراک گذاردن فایل‌ها را فراهم نموده است.

شرح مختصری ازامکانات ماژول CSM:

1. پروفایل من :

بعد از اینکه اطلاعات مشتری در ماژول بازرگانی/ طرف حساب ثبت شد، پرتال اختصاصی مشتری ایجاد شده و یوزر، پسورد این پرتال برای مشتری پیامک می‌شود. بعد از اینکه مشتریوارد پرتال اختصاصی خود شد، می‌تواند به تمام اطلاعات مشتری و عملکردهایش شامل وضعیت حساب معین مشتری - خلاصه سفارشات - خرید امسال و خریدهای کل دسترسی داشته باشد.

رنگ قرمز بر روی مبلغ فروش : نشان دهنده بدهکار بودن مشتری

رنگ خاکستری: نشان دهنده عدم نیاز به تسویه مستقیم است به عبارتی فاکتوراعتباری است.

رنگ آبی: نشان دهنده تسویه شدن فاکتور است.

CSM-Customer Service Management

2. فاکتورها

 ثبت سفارشCSM-Customer Service Management :

با کلیک بر روی آیکون ثبت سفارش، مشتری می‌تواند فاکتوری ثبت نماید.

CSM-Customer Service Management

فاکتور فروش دارای:

* واژه های جستجو : در این قسمت کالایی که می‌خواهید فاکتور شود را جستجو کنید.

* با کلیک بر روی آیکون CSM-Customer Service Management ، درحقیقت کالای انتخاب شده و مندرج در کادر مربوطه را تایید می‌کنید. مانند شکل زیر :

CSM-Customer Service Management

* تعداد : عدد مورد نظر را وارد کنید .

* فی : این کادر به صورت خودکار از قیمت فروشی که برای کالای تعریف شده به عنوان قیمت فروش ثبت شده، پر می‌شود.

* تخفیف : میزان تخفیفی که می‌خواهید برای کالای مورد نظر در فاکتور درج شود وارد کنید.

* انتخاب طرف حساب: در این کادر نام مشتری که در سیستم CSM وارد شده به عنوان طرف حساب دیده می‌شود. 

آیکون CSM-Customer Service Management فاکتور را ذخیره و با زدن آیکونCSM-Customer Service Management  فاکتور تایید می‌شود. بعد صفحه ای به نام مشاهده فاکتور تولید می‌شود.

در صفحه مشاهده فاکتور:

CSM-Customer Service Management

 با بررسی و اطمینان از صحت تمامی اطلاعات ثبت شده با کلیک بر روی آیکون تایید فاکتور وارد مرحله بعد شوید. بعد از اینکه پیغام " فاکتور با موفقیت بسته شد" می‌توان عملیات پرداخت آنلاین را انجام داد. بعد از کلیک بر روی آیکون چاپ می‌توان نسخه چاپی فاکتور را داشت.

آیکون CSM-Customer Service Management: با کلیک بر روی این آیکون عملیات پرداخت آنلاین صورت می‌گیرد و مشتری به درگاه وصل شده و عملیات دریافت/ پرداخت را انجام می‌دهد.

3.یادداشت ها :

لیست تمام یادداشت‌های ارسال شده توسط کارشناس مربوطه (ماژول CRM ) به مشتری با زمان دقیق ارسال، عنوان و متن یادداشت و اینکه پیامکی ارسال شده یا نه در این قسمت دیده می شود.

4.صورتحساب معین

لیست تمام صورت‌حسابهای ثبت شده توسط مشتری در این قسمت دیده می‌شود.

5.پروفایل فروشنده

عنوان شرکت، آدرس ایمیل و اطلاعات تماس شرکت در این قسمت می‌آید.

6.لیست قیمت فروشنده

در لیست قیمت، مشخصات تمام کالاهایی که در تعریف کالا و خدمات توسط فروشنده ثبت شده می‌آید.